Instagram Testuje Nowe Opcje: Zmiana Tła Obrazu i Uproszczenie Zamówień

Instagram testuje nowe opcje naklejek dla postów w kanałach oraz Stories, które mogą otworzyć nowe możliwości dla marketerów w aplikacji.

Po pierwsze, Instagram pracuje nad nową naklejką AI „Backdrop”, która pozwala na zmianę tła dowolnego obrazu. Jak pokazuje przykład udostępniony przez eksperta ds. mediów społecznościowych, Lindsey Gamble, nowa naklejka Backdrop działa poprzez zidentyfikowanie głównego elementu obrazu, oddzielenie go od tła, a następnie zastąpienie go inną, wygenerowaną opcją. Jest to w pewnym sensie odwrotność niedawno dodanych naklejek „Cutout”, które używają tego samego procesu do identyfikacji głównego elementu, aby móc wyciąć go i użyć jako naklejki w innych postach. Funkcjonalność ta może ułatwić szybką zmianę ram obrazów w całkowicie nowych ustawieniach i scenariuszach, co może być korzystne dla marketerów poszukujących sposobów na stworzenie większej liczby wersji swoich kreacji lub szybkie włączenie się w aktualne trendy.

Warto również zauważyć, że Meta jest w trakcie wprowadzania podobnej opcji zastępowania tła dla reklam w swoich narzędziach Ad Manager, chociaż narzędzie Backdrop może być częściej używane, ponieważ będzie wbudowane w standardowy kompozytor.

Nie jest jeszcze jasne, czy wszystkie konta użytkowników i/lub konta biznesowe uzyskają dostęp do tej opcji i kiedy, ale może to być przydatna dodatkowa funkcja edycyjna dla Twoich przesyłanych treści na IG.

Drugi nowy element w fazie testów to naklejka „Get Orders”, która umożliwiłaby markom tworzenie produktu bezpośrednio w strumieniu, a następnie dołączanie go do postu w kanale lub Story w celu generowania bezpośrednich odpowiedzi. Proces ten jest uproszczonym tagowaniem produktów, co dałoby kolejną możliwość napędzania zamówień z treści na IG, zdaniem bez konieczności tworzenia sklepu IG do takich działań. Jest to wymaganie obecnych tagów zakupowych Instagrama, a nowa opcja mogłaby ułatwić włączenie Twojego inwentarza bez bardziej skomplikowanego przesyłania i konfiguracji.

Obie te opcje są w fazie testów, i jak na razie nie ma oficjalnych informacji o szerszym wdrożeniu. Jednak mogą one stanowić przydatne dodatki dla marek chcących maksymalizować swoje opcje prezentacji produktów w aplikacji.