Nowości na YouTube: Ulepszenia w Studio i Mobilnych Przesyłaniach

YouTube wprowadza korzystne zmiany dla twórców, ogłaszając aktualizację YouTube Studio na urządzeniach mobilnych, umożliwiającą bezpośrednie przesyłanie plików video bezpośrednio z aplikacji zarządzającej.

Twórcy mogą teraz łatwo dodać video, klikając na ikonę +, aby przesłać materiał wideo bezpośrednio z galerii urządzenia w aplikacji Studio. Co więcej, twórcy będą mogli również ustawić status monetyzacji video w trakcie przesyłania, co znacznie ułatwia zarządzanie treścią YouTube w podróży.

Do tej pory, twórcy mogli przesyłać treści tylko za pomocą głównej aplikacji YouTube na urządzeniach mobilnych, która nie oferuje pełnej funkcjonalności publikowania (np. kontroli nad monetyzacją). Ta nowa aktualizacja będzie szczególnie przydatna dla twórców Shorts, którzy chcą nagrywać w pionowym formacie i przesyłać materiały na bieżąco, mając teraz do dyspozycji więcej narzędzi zarządzania w procesie mobilnego publikowania.

YouTube testuje również nowy kanał Postów Społecznościowych w aplikacji mobilnej, aby zwiększyć nacisk na elementy podobne do mediów społecznościowych.

Posty Społecznościowe, które zostały udostępnione wszystkim kanałom w zeszłym maju, umożliwiają twórcom udostępnianie aktualizacji tekstowych swoim subskrybentom, dodając kolejny element zaangażowania w aplikacji.

Nowy, dedykowany kanał Postów Społecznościowych zapewni bardziej immersyjne doświadczenie użytkownika.

YouTube rozszerza również eksperyment z oznaczaniem produktów afiliacyjnych, umożliwiając twórcom na żywo, którzy uczestniczą w programie afiliacyjnym YouTube Shopping, oznaczanie produktów od uczestniczących sprzedawców w swoich transmisjach na żywo.

Twórcy będą mogli wybierać z zatwierdzonej listy produktów, które mogą być oznaczone w ich transmisjach, co umożliwi im wyświetlanie bezpośrednich linków do zakupów tych produktów w czasie rzeczywistym podczas transmisji.

Jest to kolejny krok w kierunku zakupów na żywo w aplikacji, co jest kluczowym trendem na rynkach azjatyckich, ale jeszcze nie przyjął się wśród konsumentów zachodnich. TikTok również mocno naciska na ten element, a YouTube wydaje się testować wody, utrzymując połączenie na wypadek, gdyby stało się to większym zjawiskiem.

YouTube pomaga również twórcom w rozwijaniu ich kanałów, oferując uprawnionym twórcom 10 darmowych członkostw miesięcznie, które mogą następnie rozdawać w swoich transmisjach na żywo.

Do tej pory YouTube oferował uprawnionym twórcom 5 darmowych członkostw każdego miesiąca, które mogli rozdawać, ale teraz rozszerza to, aby umożliwić więcej ofert w trakcie transmisji.

Te aktualizacje mogą być przydatne w planowaniu działań na YouTube.